lørdag 9. mai 2009

Til mine døtre


Den Norske Bokdatabasens omtale:
Barbara Forbes har kreft og ligger for døden. Hun har fortsatt mye å si til de fire døtrene sine, og hun setter seg ned for å skrive til hver og en av dem. De fire døtrene har fortsatt mye å lære, og Barbara forsøker så godt hun kan å bringe sin visdom videre til Lisa, som fortsatt ikke kan ta en selvstendig beslutning, Jennifer, som er fanget i et kaldt ekteskap, Amanda, som er på reise både vekk fra familien og seg selv, og Hannah, som fortsatt bare er en tenåring. © DnBB AS


Dette er nok en bok jeg tror mange på min alder vil like å lese. Det er ikke en bok blant de beste sånn litterært sett, men den fenger. Og den rører ved noe jeg tror de fleste foreldre tenker over; hva har vi gitt våre barn så de skal klare seg gjennom livet? Til tross for et alvorlig emne, så er ikke boka trist. Tvert om er den full av varme og humor. Det blir nok en bok jeg vil anbefale mine bibliotekbrukere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar