søndag 5. juli 2009

Hønsetid og ferietid

Det går seint med prosjekt "Andedam" og hønsehuset. Men i mellomtida lurer vi svært på hvordan det går med hønsene til Solgunn og Terje. Av de elleve kyllingene Mille Fleur, var det bare tre høns. Men nå ligger de to Dverg Kochin- hønene på 16 egg. Noe må det da bli av dem. Når vi kommer fra ferie, så skal vi se hva vi kan få gjort med prosjekta våre.
Prosjektet med andedam blir kan hende en fiskedam og litt av hvert annet. Jo mer vi ser på det, jo mer ser vi at dette kan bli noe bra.
Men da må vi bruke tid til planlegging.
Hønsehuset er der jo. Det skal bare ryddes og vaskes. Da må vi vente på nedbør for å få vann i slangene, og det ser også ut til å ta noe tid. I dag har vi fått skyer, men enda ikke en dråpe regn.

Ferie.
På lørdag starter turen vår nordover. Vi har det meste klart for oss, og tar første stopp på Oppdal. Kanskje er Heine og Anne Berit hjemme, så vi kan få hilse på dem. Deretter blir det Sverige gjennom Jämtland og Herjedalen, og så Sundsvall.
Sundsvall er min farfars fødeby, og jeg har bare vært der en gang før. Selv om det er 43 år siden, så husker jeg godt familien min som tok så godt imot meg. Men jeg husker lite av byen. Vi skal derfor bo på hotell midt i byen, og så får vi ta turer rundt om. Jeg håper veldig på å møte min tremenning Gerd.
Senere blir det Umeå, Mo i Rana, Brønnøysund og Sandnessjøen på veg sørover igjen. Nå går planleggingen for fullt.
Mo i Rana er det nordligste punktet denne gangen (tror vi).
Kamera må være med på turen. Jeg håper på minst tre gode bilder hver dag. Skal legge dem under fotobloggen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar