mandag 2. mars 2015

FEBRUAR: INFLUENSATID OG KOSETID

Det har vært en februarmåned med mye stygt vær, og selv har jeg tilbragt mye av den innendørs.
Influensaen fikk godt tak denne gangen, og etter fjorten dager sitter den enda i.
Takk og lov for at det er noe som het VM på ski, og at jeg har hatt nok garn i huset!
Nå er det andre i familien som sliter seg gjennom den, og jeg håper de blir friske snart.
Et problem jeg ikke fikk gjort noe med da jeg var syk, var klærne jeg absolutt skulle kjøpe før kommende uke.  Det var blitt veldig tynt i klesskapet etter at nesten 20 kg av meg er borte. Og nå skal vi på fjelltur.
Takk og lov for at jeg har ei snill datter som følger meg på handel.. Og fredag tok vi turen til Åsane.
Det blei besøk i butikker der jeg aldri før har handlet til meg selv. I begynnelsen klarte jeg absolutt ikke orientere meg. Men etter at Anne Kristin hadde "tvunget" meg inn i prøverom, og fått meg til å prøve klær i helt andre størrelser enn jeg er vant med, så begynte jeg å få taket på det. Så jeg handlet vel kanskje litt vel mye.
Etter som det enda bare er fire måneder etter operasjonen, så må jeg regne med enda mer vektnedgang. Og det betyr at jeg må kjøpe klærne litt trange.  Men de skal jo også kunne brukes, så nå måtte jeg bruke hodet.  En rar opplevelse var det i alle fall å gå inn i butikker og leite blant vanlige størrelser og ikke i avdeling for store klær. Takk snille, søte jenta mi som har tålmodighet med mammaen sin.
Det blei også tid til kos i Samnanger. Jeg slapper godt av i huset på Haga, og nyter samværet med vesle Andrine.  Denne gangen fikk vi anledning til å være helt alene sammen også i noen timer.
De utnyttet vi godt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar